BILGI EDINME HAKKI KANUNUN UYGULANMASINA ILISKIN
ESAS VE USULLER HAKKINDA YÖNETMELIK
BIRINCI BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanimlar
Amaç
Madde 1- Bu Yönetmeligin amaci, gerçek ve tüzel kisilerin bilgi edinme hakkini kullanmalarina
iliskin 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayili Bilgi Edinme Hakki Kanununun uygulanmasina dair esas ve
usulleri düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2- Bu Yönetmelik; merkezi idare kapsamindaki kamu idareleri ile bunlarin bagli, ilgili veya
iliskili kuruluslarinin, köyler hariç olmak üzere mahalli idareler ve bunlarin bagli ve ilgili kuruluslari ile
birlik veya sirketlerinin, T.C. Merkez Bankasi, IMKB ve üniversiteler de dahil olmak üzere kamu tüzel
kisiligini haiz olarak enstitü, tesebbüs, tesekkül, fon ve sair adlarla kurulmus olan bütün kamu
kurum ve kuruluslarinin ve kamu kurumu niteligindeki meslek kuruluslarinin faaliyetlerinde
uygulanir.
Hukuki dayanak
Madde 3- Bu Yönetmelik, 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayili Bilgi Edinme Hakki Kanununun 31 inci
maddesi uyarinca hazirlanmistir.
Tanimlar
Madde 4- Bu Yönetmelikte geçen;
a) Kurum ve kurulus: 2 nci maddede geçen ve kapsama dahil olan bilgi edinme basvurusu yapilacak
tüm makam ve mercileri,
b) Basvuru sahibi: 4982 sayili Kanun ve bu Yönetmelik kapsaminda bilgi edinme hakkini kullanarak
kurum ve kuruluslara basvuran gerçek ve tüzel kisileri,
c) Bilgi: Kurum ve kuruluslarin kayitlarinda yer alan 4982 sayili Kanun kapsamindaki her türlü veriyi,
d) Belge: Kurum ve kuruluslarin sahip olduklari 4982 sayili Kanun kapsamindaki yazili, basili veya
çogaltilmis dosya, evrak, kitap, dergi, brosür, etüt, mektup, program, talimat, kroki, plan, film,
fotograf, teyp ve video kaseti, harita, elektronik ortamda kaydedilen her türlü bilgi, haber ve veri
tasiyicilarini,
e) Bilgi veya belgeye erisim: Istenen bilgi veya belgenin niteligine göre, kurum ve kuruluslarca,
basvuru sahibine söz konusu bilgi veya belgenin bir kopyasinin verilmesini, kopya verilmesinin
mümkün olmadigi hallerde, basvuru sahibinin bilgi veya belgenin aslini inceleyerek not almasina
veya içerigini görmesine veya isitmesine izin verilmesini,
f) Kurul: Bilgi Edinme Degerlendirme Kurulunu,
g) Kanun: 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayili Bilgi Edinme Hakki Kanununu,
ifade eder.
IKINCI BÖLÜM
Bilgi Edinme Hakki, Bilgi Verme Yükümlülügü ve Bilgi Verme Usulü
Bilgi edinme hakki
Madde 5- Herkes, Kanun ve bu Yönetmelikte belirlenen esas ve usuller çerçevesinde bilgi edinme
hakkina sahiptir.
Türkiye'de ikamet eden yabancilar ile Türkiye'de faaliyette bulunan yabanci tüzel kisiler,
isteyecekleri bilgi kendileriyle veya faaliyet alanlariyla ilgili olmak kaydiyla ve karsiliklilik ilkesi
çerçevesinde, Kanun ve bu Yönetmelik hüküml erinden yararlanirlar. Bu kapsamdaki basvurular
Türkçe olarak yapilir. Karsiliklilik ilkesi kapsaminda bulunan ülkeler Disisleri Bakanliginca Resmi
Gazetede ilan edilir.
Türkiye'nin taraf oldugu uluslararasi sözlesmelerden dogan hak ve yükümlülükleri saklidir.
Bilgi verme yükümlülügü kapsaminda alinacak tedbirler
Madde 6- Kurum ve kuruluslar, Kanunda yer alan istisnalar disindaki her türlü bilgi veya belgeyi,
Kanunda ve bu Yönetmelikte belirlenen esas ve usullere göre basvuranlarin yararlanmasina sunmak
ve bilgi edinme basvurularini etkin, süratli ve dogru sonuçlandirmak üzere gerekli idari ve teknik
tedbirleri almakla yükümlüdür.
Kurum ve kuruluslar, ellerinde mevcut olan ve bilgi edinme basvurusuna konu olabilecek bütün bilgi
veya belgeleri, bilgi edinme hakkinin kullanimini kolaylastiracak sekilde tasnif ederler. Bu amaçla
kurum ve kuruluslarin belge kayit, dosyalama ve arsiv düzeniyle ilgili gerekli idari ve teknik tedbirler
alinir.
Bilgi edinme hakkinin etkin olarak kullanilabilmesi ve bilgi edinme basvurularindan kaynaklanan is
yükünün en aza indirilebilmesi amaciyla kurum ve kuruluslar;
a) Görev ve hizmet alanlarina giren konulardaki bilgi veya belgelerin konularini ve bunlarin hangi
birimde mevcut oldugunu ihtiva eden kurum dosya planlarini,
b) Görev ve hizmet alanlarina giren konulardaki temel nitelikli karar ve islemlerini, mal ve hizmet
alimlarini, satimlarini, projelerini ve yillik faaliyet raporlarini,
c) Görev ve hizmet alanlarina giren konulardaki kanun, tüzük, yönetmelik, Bakanlar Kurulu karari
veya diger düzenleyici islemlerin neler oldugunu, yayimlanmissa hangi tarihli ve sayili Resmi
Gazetede yayimlandigini, görev ve hizmet alanlariyla ilgili mevzuatin degisiklikleri islenmis halini,
bilgi iletisim teknolojilerini kullanmak suretiyle kamuoyunun bilgisine sunarlar.
Kesinlesen faaliyet ve denetim raporlari uygun vasitalarla kamuoyunun incelemesine açik hale
getirilir.
Kurum ve kuruluslar, Kanun ve bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde, bilgi edinme hakkinin etkin
olarak kullanilabilmesi ve bilgi edinme basvurularindan kaynaklanan is yükünün en aza
indirilebilmesi amaciyla kurumsal internet sayfalarini bu madde hükümlerine göre yeniden
sekillendirir. Bu Yönetmelik kapsamindaki kurum ve kuruluslar, bu bilgileri tek tek birimler bazinda,
ayni kurumsal internet sayfasi üzerinden; zorunlu hallerde kurumsal internet sayfasindan link
verilmek suretiyle birime ait internet sayfasi üzerinden kamuoyunun bilgisine sunarlar. Kurum ve kuruluslar, görev ve hizmet alanlarina giren konulardaki bilgi veya belgelerin konularini ve
bunlarin hangi birimde mevcut oldugunu ihtiva eden kurum dosya planlarini, konuyla ilgili mevzuatta
belirlenmis ilkelere uygun olarak düzenlerler. Kurum dosya planlari, kurum ve kuruluslarin basin ve
halkla iliskilerle görevli birimlerinde olusturulacak bilgi edinme birimlerinde bulundurulur ve
bunlardan yeterli sayida nüsha basvuru sahiplerinin istifadesine sunulur. Kurum dosya planlarinin bir
örnegi de kurum ve kuruluslarin kurumsal internet sayfalarindan kamuoyunun bilgisine sunulur.
Bilgi edinme hakkinin, elektronik ortamda kullanimini kolaylastirmak maksadiyla, EK-1 ve EK-2'de
yer alan basvuru formlari ile kurum ve kuruluslarin bilgi edinme birimlerinin elektronik posta yoluyla
basvuru kabul edecek elektronik posta adresleri, kurum ve kuruluslarin internet sayfalarinda
yayimlanir. Bu basvuru formlari ayrica, basvuru sahiplerinin istifadesi amaciyla bilgi edinme
birimlerinde sürekli bulundurulur.
Ihtiyari olarak yayimlanabilecek bilgi veya belgeler
Madde 7- Kurum ve kurulusla r, bilgi edinme hakkinin etkin olarak kullanilabilmesi ve bilgi edinme
basvurularindan kaynaklanan is yükünün en aza indirilebilmesi amaciyla, asagidaki türden bilgi veya
belgeleri internet sayfalari üzerinden kamuoyunun bilgisine sunabilirler:
a) Teskilat yapisi, görevler, bütçe, gelir ve giderler hakkindaki bilgi veya belgeler,
b) Personel sayisi ve statüleri hakkindaki bilgiler,
c) Verilen hizmetlere iliskin bilgiler,
d) Karar alma, hizmet sunma ve politika olusturma yöntemlerine iliskin bilgiler,
e) Kamuyu etkileyen kararlar ve gerekçeleri, politikalar, bunlar hakkinda idare tarafindan yapilan
degerlendirmeler ve bu kararlarin alinmasina dayanak teskil eden temel bilgiler ve veriler,
f) Kayit, dosyalama ve arsiv düzeninin tanitimina iliskin bilgile r,
g) Sikayet ve basvurularin yapilma usulü ve verilecegi merci veya yetkili kisi hakkinda bilgiler,
h) Istatistiki veriler, arastirma raporlari, makaleler ve diger belgeler.
Bilgi edinme birimlerinin olusturulmasi
Madde 8- Kurum ve kuruluslarin basin ve halkla iliskilerle görevli birimlerinde, bilgi edinme hakkinin
etkin olarak kullanilabilmesi ve bilgi veya belgelere erisimin zamaninda saglanabilmesi amaciyla bilgi
edinme birimleri olusturulur.
Bünyesinde basin ve halkla iliskilerle görevli birimi veya bu birime benzer görevler ifa eden birim
bulunmayan kurum ve kuruluslar, bilgi edinme hakkinin etkin olarak kullanilabilmesi ve bilgi veya
belgelere erisimin zamaninda saglanabilmesi amaciyla, kurum ve kurulus içindeki bir birim
bünyesinde bilgi edinme birimleri olustururlar veya dogrudan kurum yöneticisine bagli bilgi edinme
yetkilisi görevlendirirler.
Bilgi edinme birimlerinde, yeterli sayida personel görevlendirilir. Bu birimlerin, bilgi edinme
basvurusu yapilabilmesini kolaylastiracak fiziki mekana ve teknik donanima sahip olmasi esastir.
Bu birimlerde görevli personel, bilgi edinme hakkini kullanacak kisilerin istekleri halinde, basvurunun
nasil yapilacagi, talep edilen bilgi veya belgenin kurum ve kurulusun hangi biriminde bulunabilecegi
ve basvuru sonrasindaki islemler konusunda bilgi verir, açiklama yapar, gerekli yardimi saglar ve
bilgi edinme basvurulariyla ilgili islemleri yapar.
Bilgi edinme basvurusunda bulunan kisilerin, kurum ve kuruluslarin ellerinde hangi konularda ve ne
türden bilgi veya belgeler bulundugu konusunda bilgilenmelerini saglamak amaciyla, 6 nci madde
uyarinca kurum ve kuruluslarca hazirlanacak kurum dosya planlari, bilgi edinme birimlerinde
bulundurulur ve bunlardan yeterli sayida nüsha basvuru sahiplerinin istifadesine sunulur.
Kurum ve kuruluslarin teskilat yapisina, görev ve hizmet alanlarina iliskin bilgiler, tanitma veya
egitim amaçli brosürler ve yayinlar, yillik faaliyet raporlari ile bütçe ve harcamalarina iliskin raporlar
bilgi edinme birimlerinde bulundurulabilir. Kisiler bu tür tanitici yayinlardan istifade edebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Bilgi Edinme Basvurusu
Basvuru usulü
Madde 9 - Gerçek kisiler tarafindan yapilacak bilgi edinme basvurusu; basvuru sahibinin adi ve
soyadi, imzasi, oturma yeri veya is adresini içeren dilekçeyle, istenen bilgi veya belgenin bulundugu
kurum ve kurulusa yapilir.
Tüzel kisiler tarafindan yapilacak bilgi edinme basvurusu; tüzel kisinin unvani ve adresi ile yetkili
kisinin imzasini ve yetki belgesini içeren dilekçeyle, istenen bilgi veya belgenin bulundugu kurum ve
kurulusa yapilir.
Dilekçede, istenen bilgi veya belgeler açik ve ayrintili olarak belirtilir. Bilgi veya belgeye erisimin kisa
sürede saglanabilmesi amaciyla, istenen bilgi veya belgenin konusu, varsa tarihi, sayisi ve kurum
veya kurulusun hangi biriminden istendigi ve ihtiyaç duyulan diger hususlar dilekçede belirtilir.
Merkezi idarenin tasra teskilatinda bulunan bilgi veya belgelere iliskin basvurular, valilik veya
kaymakamliga bagli olarak faaliyette bulunan bilgi edinme yetkililerine veya tasra teskilatinda
bulunan ilgili birimlere yapilir. Il ve ilçelerde bulunan birimler arasindaki koordinasyon ve bu
islemlere iliskin raporlarin hazirlanmasi, valilik ve kaymakamliklardaki bilgi edinme birimlerince
saglanir. Valilik ve kayma kamliklarda bulunan bilgi edinme birimleri, merkez teskilatini ilgilendiren
konularda kendilerine yapilan basvurulari ilgili idareye gönderir ve durumu basvurana bildirir.
Baska bir kanun uyarinca yapildigi belirtilmeyen basvurular, Bilgi Edinme Hakki Kanunu kapsaminda
yapilmis sayilir.
Basvuru dilekçelerinin veya basvuru formlarinin, daktiloyla doldurulmasi veya bilgisayar çiktisi
olmasi sarti aranmaz. Ancak basvuru dilekçeleri veya formlari okunakli ve anlasilir bir sekilde yazilir
veya doldurulur.
Basvurunun kurum ve kurulusa ulastigi tarih basvuru tarihidir.
Basvuru dilekçeleri posta yoluyla da kurum ve kuruluslara gönderilebilir.
Basvuru üzerine istenen bilgi veya belgeye erisimin kisa sürede saglanabilmesi ve bilgi edinme
taleplerinin kolaylikla isleme konulabilmesi amaciyla, basvuru sahipleri bilgi edinme basvurusuna
dair dilekçelerini verirken, gerçek kisiler için EK-1'de, tüzel kisiler için EK-2'de yer alan formlardan
isterlerse yararlanabilirler. Ancak, elektronik posta ve faks yoluyla basvuru yapacak gerçek ve tüzel
kisilerin EK-1 ve EK-2'de yer alan formlari doldurmalari zorunludur. Elektronik ortamda veya diger iletisim araçlariyla yapilacak basvurular
Madde 10 - Bilgi edinme basvurusu, kisinin kimliginin ve imzasinin veya yazinin kimden neset
ettiginin tespitine yarayacak baska bilgilerin yasal olarak belirlenebilir olmasi kaydiyla elektronik
ortamda veya diger iletisim araçlariyla da yapilabilir.
Gerçek kisiler tarafindan elektronik posta yoluyla yapilacak basvurular, basvuru sahibinin adi ve
soyadi, oturma yeri veya is adresine ilave olarak kimlik dogrulama amaciyla kullanilacak T.C. kimlik
numarasi belirtilmek suretiyle, istenen bilgi veya belgenin bulundugu kurum ve kurulusun bilgi
edinme biriminin elektronik posta adresine EK-1'de yer alan form doldurulmak suretiyle yapilir.
Tüzel kisiler tarafindan elektronik posta yoluyla yapilacak basvurular, tüzel kisinin unvani ve adresi
ile yetkili kisinin T.C. kimlik numarasi belirtilmek suretiyle ve yetki belgesiyle birlikte, istenen bilgi
veya belgenin bulundugu kurum ve kurulusun bilgi edinme biriminin elektronik posta adresine EK-
2'de yer alan form doldurulmak suretiyle yapilir. Yetki belgesi uygun elektronik araçlarla elektronik
ortama aktarilarak gönderilir.
Gerçek veya tüzel kisiler tarafindan, 5070 sayili Elektronik Imza Kanunu geregince elektronik imza
kullanilarak gönderilen basvurularda, T.C. kimlik numarasi aranmaz.
Elektronik posta yoluyla yapilacak basvurularda, basvuru formunun kurum veya kurulusun bilgi
edinme biriminin elektronik posta adresine ulastigi tarih, basvuru tarihidir.
Elektronik posta yoluyla yapilacak basvurular için, kurum ve kuruluslarin bilgi edinme birimleri, bu
amaçla kurumsal bir elektronik posta adresi olusturur ve internet sayfalarinda yayimlar.
Kurum ve kuruluslar elektronik ortamda yapilan basvuruya elektronik ortamda cevap verebilecegi
gibi, istenen bilgi veya belgenin niteligine göre yaziyla da cevap verebilir. Istenen bilgi veya belgenin
bu yollarla verilmesinin mümkün olmadigi hallerde, söz konusu bilgi veya belgenin yerinde
incelenebilmesi, not alinabilmesi, dinlenebilmesi, görülebilmesi veya izlenebilmesi imkani saglanir.
Basvuru dilekçeleri faks yoluyla da, kurum ve kuruluslara gönderilebilir. Ancak faks yoluyla yapilacak
basvurularda ayrica, gerçek kisiler ile tüzel kisiligi temsile yetkili kisilerin T.C. kimlik numaralari
belirtilir. Faks yoluyla iletilen dilekçelerde, dilekçe sahibi kendisine faks yoluyla cevap verilmesini
isterse, cevap verilecek faks numarasini dilekçesinde ayrica belirtir. Kurum ve kuruluslar, faks
yoluyla yapilan basvurulara, faks yoluyla veya elektronik ortamda cevap verebilecegi gibi, istenen
bilgi veya belgenin niteligine göre yaziyla da cevap verebilir. Istenen bilgi veya belgenin bu yollarla
verilmesinin mümkün olmadigi hallerde, söz konusu bilgi veya belgenin yerinde incelenebilmesi, not
alinabilmesi, dinlenebilmesi, görülebilmesi veya izlenebilmesi imkani saglanir. Faks yoluyla gelen
basvuru dilekçesinin kurum ve kuruluslarin bilgi edinme birimlerine ulastigi tarih, basvuru tarihidir.
özürlüler tarafindan yapilacak basvurular
Madde 11 - Basvuruda bulunan kimsenin kimligini tespit etmeye yarayacak baska bilgi veya özel
isaretlerin bulunmasi halinde, özürlüler bakimindan bu bilgi veya özel isaretler imza yerine geçmek
üzere kullanilir.
Istenecek bilgi veya belgelerin niteligi
Madde 12 - Bilgi edinme basvurusu, basvurulan kurum ve kuruluslarin ellerinde bulunan veya
görevleri geregi bulunmasi gereken bilgi veya belgelere iliskin olmalidir.
Kurum ve kuruluslar; ayri veya özel bir çalisma, arastirma, inceleme ya da analiz neticesinde
olusturulabilecek türden bir bilgi veya belge için yapilacak basvurular ile tekemmül etmemis bir
isleme iliskin bilgi veya belge için yapilacak basvurulara olumsuz cevap verebilirler.
Belli bir tarihte açiklanacagi, duyurulacagi önceden belirtilmis olup, zamanindan önce açiklanmasi
halinde kamu yararini zedeleyecek veya kisisel menfaat temin etmek için kullanilabilecek bilgi veya
belgeler, belirtilen tarihten önce açiklanamaz, erisimi saglanamaz.
Yayimlanmis veya kamuya açiklanmis bilgi veya belgeler
Madde 13- Kurum ve kuruluslarca yayimlanmis veya kitap, brosür, ilan ve benzeri yollarla kamuya
açiklanmis bilgi veya belgeler, bilgi edinme basvurusuna konu olamaz.
Ancak birinci fikrada belirtilen yollarla kamuoyuna açiklanmis veya kurum ve kuruluslarca elektronik
ortamda yayimlanmis kamunun erisimine açik bilgi veya belgelerin ne sekilde, ne zaman ve nerede
yayimlandigi veya açiklandigi basvurana bildirilir.
Basvurularin kabulü, degerlendirilmesi ve isleme konulmasi
Madde 14- Basvuru dilekçeleri veya formlari, kurum ve kuruluslarin bilgi edinme birimleri
tarafindan kabul edilir. Bilgi edinme birimleri, basvuru dilekçeleri veya formlarinin 9 uncu maddede
belirtilen sekilde verilip verilmediginin kontrolünü yaptiktan sonra bunlarin evrak kayitlarini yaparak
hazir bulunmalari kosuluyla basvuru sahiplerine, basvurunun tarih ve sayisini gösteren bir makbuz
verir.
Kurum ve kuruluslarin bilgi edinme birimleri disindaki herhangi bir birimine ulasan basvuru
dilekçeleri veya formlar, isleme konulmadan derhal bilgi edinme birimlerine gönderilir.
9 uncu maddede belirtilen unsurlari içermeyen basvuru dilekçeleri veya formlari ile 10 uncu
maddede belirtilen unsurlari içermeyen elektronik posta yoluyla gönderilmis basvuru dilekçeleri veya
formlari isleme konulmaz ve durum basvuru sahibine bildirilir.
Gerçege aykiri beyanda bulundugu sonradan anlasilan basvuru sahiplerinin dilekçeleri veya formlari,
bu durumun anlasildigi tarihte hiç basvuru yapilmamis sayilarak isleme konulmaz.
Elektronik posta yoluyla yapilan bilgi edinme basvurularinda, basvuru sahibi gerçek veya tüzel
kisilerin verdigi T.C. kimlik numarasi, Içisleri Bakanligi Nüfus ve Vatandaslik Isleri Genel
Müdürlügünün internet sayfasindan, basvuru sahibi tarafindan verilen ad ve soyadin dogru olup
olmadiginin tespiti amaciyla gerektiginde sorgulanir. Gerçege aykiri ad ve soyadla yapilan basvurular
isleme konulmaz.
Basvuru dilekçesi veya formu kaydedildikten sonra, en geç iki is günü içinde kurum veya kurulusun
ilgili birimlerine gönderilir. Bu yazida; basvurunun hangi birim tarafindan cevaplanacagi ve basvuru
sahibine hangi tarihe kadar cevap verilmesi gerektigi belirtilir. Bu tür yazilarin hizli bir sekilde ilgili
birimlere iletilmesi için gerekli yetki devri islemleri ilgili mevzuata uygun olarak yapilir.
Elektronik posta yoluyla gelen basvurular ilgili birimlere, elektronik ortamda veya basvurunun
bilgisayar çiktisi iletilmek suretiyle gönderilir. Ayrica basvurunun hangi birim tarafindan
cevaplanacagi ve istenen bilgi veya belge hakkinda basvuru sahibine hangi tarihe kadar cevap
verilmesi gerektigi belirtilir.
Kurum ve kuruluslardaki bilgi edinme birimleri, Kanun ve bu Yönetmelikte belirlenen esas ve usullere
göre kurum ve kuruluslarin ilgili diger birimleriyle koordinasyon içinde görev ifa ederler.
Elektronik ortamda veya yazili olarak alinan basvurularin bilgi veya belge güvenligi, kurum ve
kuruluslarda genel hükümlere göre saglanir.
Basvuru sahiplerine yardim
Madde 15- Bilgi edinme birimlerinde görevli personel, bilgi edinme basvurusunda bulunan kisilere
yol göstermekle ve Kanun kapsaminda sahip olduklari haklari kullanabilmeleri için yardimci olmakla
yükümlüdür. Görevli personel bu amaçla, dilekçe veya formlardaki sekil noksanliklarini basvuru
sahiplerine basvuru aninda belirtir ve bunlarin nasil giderilecegi konusunda yol gösterir.
Istenen bilgi veya belgelerin belirsizligi
Madde 16- Basvuru dilekçesi veya formuyla istenen bilgi veya belgeler, yeterince açik ve anlasilir
degilse, kurum ve kuruluslar basvurunun hangi nedenlerle yeterince açik ve anlasilir olmadigini
basvuru sahibine bildirebilir ve ek bilgiler sunmasini isteyebilir.
Bu takdirde 20 nci maddedeki on bes günlük süre, belirtilen noksanliklarin tam olarak giderildigi
tarihten itibaren baslar.
Basvuru dilekçelerinin diger kurum ve kuruluslara yönlendirilmesi
Madde 17- Istenen bilgi veya belge, basvurulan kurum ve kurulustan baska bir yerde bulunuyorsa,
basvuru dilekçesi veya formu bu kurum ve kurulusun bilgi edinme birimine gön derilir ve durum
ilgiliye bildirilir.
Bu sekilde yönlendirilen basvurunun bilgi veya belgenin bulundugu kurum ve kurulusça alindigi
tarihte basvuru yapilmis sayilir. Sürelerin baslangicinda önceki basvuru dikkate alinmaz.
Kendisine bilgi edinme basvurusunda bulunulan kurum ve kurulus, talep edilen bilgi veya belge
kendisinde bulunmakla birlikte, istenen bilgi veya belgenin baska bir veya birden fazla kurum ve
kurulustan neset ettigini veya görev alanina girdigini tespit ederse, bilgi veya belgeye erisimi
saglamadan önce, söz konusu kurum ve kuruluslardan görüs alabilir. Bu takdirde bilgi veya belgeye
erisim otuz is günü içinde saglanir. Bu durumda, sürenin uzatilmasi ve gerekçesi basvuru sahibine
on bes is günlük sürenin bitiminden önce bildirilir.
Görüs sorulan kurum ve kurulusa, görüs bildirmesi için bes is gününden az süre verilemez. Görüs
sorulan kurum ve kurulus yetkilileri, ilgiliye süresinde cevap verilmesi konusunda, kendisine basvuru
yapilan kurum ve kurulus yetkilileriyle ayni sorumlulugu paylasir.
Basvuru içeriginin birden fazla kurum ve kurulusu ilgilendirmesi durumunda, kendisine basvuru
yapilan kurum ve kurulus, diger kurum ve kuruluslardan istenen bilgi veya belgenin kendisinde
bulunmayan kismiyla ilgili olarak ilgili kurum ve kuruluslardan bilgi veya belge talebinde bulunabilir.
Bu takdirde bilgi veya belgeye erisim otuz is günü içinde saglanir. Bu durumda, sürenin uzatilmasi
ve bunun gerekçesi basvuru sahibine on bes is günlük sürenin bitiminden önce bildirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Bilgi veya Belgelere Erisim
Basvurularin cevaplandirilmasi
Madde 18 - Bilgi edinme birimlerince iletilen basvurular, kurum ve kuruluslarin ilgili birimlerince
cevaplandirilir.
Basvuruya cevap verecek birimin, istenen bilgi veya belgeyi kurum ve kurulus içindeki baska bir
birimden saglamasi, basvuru ile ilgili olarak bir baska kurum ve kurulusun görüsüne ihtiyaç
duyulmasi veya basvuru içeriginin birden fazla kurum ve kurulusu ilgilendirmesi durumunda, 17 nci
madde hükmü uygulanir.
Kurum ve kuruluslar, bilgi edinme basvurulariyla ilgili cevaplarini yazili olarak veya elektronik
ortamda basvuru sahibine bildirirler. Ancak, basvuru sahibine elektronik posta yoluyla verilecek
cevaplar, kurum ve kuruluslarin bilgi edinme birimleri araciligiyla gönderilir. Bu kapsamdaki bir
basvuruya hazirlanan cevap, ilgili birim tarafindan bilgi edinme birimlerine yazili olarak veya
elektronik ortamda gönderilir.
Basvurunun cevaplandigi tarih, kurum veya kurulusun cevap yazisi üzerindeki tarihtir.
Bilgi edinme basvurulari hakkinda gerekli inceleme ve arastirma, basvuruya cevap verecek birim
tarafindan yapilir ve basvurular, 20 nci maddede belirtilen süreler içinde cevaplandirilir.
Bütün basvurular olumlu veya olumsuz olarak cevaplandirilirken, basvuru sahibine gönderilecek
yazinin bir sureti, yazinin ekleri hariç olmak üzere ayrica bilgi edinme birimlerine gönderilir.
Basvurunun reddedilmesi halinde bu kararin gerekçesi ve buna karsi yapilabilecek basvuru yollari ve
süreleri belirtilir.
Kamu görevlilerinin ihmali veya kusurlu davranislari nedeniyle, Kanunda belirtilen süreler içinde
basvurunun cevaplandirilmamasi, kurum ve kuruluslarin cevap verme yükümlülügünü ortadan
kaldirmaz.
Daha önce cevaplandigi halde ayni kisiler tarafindan yapilan tekrar mahiyetindeki basvurular ile
soyut ve genel nitelikteki basvurular isleme konulmaz ve durum basvuru sahibine bildirilir.
Bilgi veya belgelere erisim usulü
Madde 19 - Kurum ve kuruluslardan belge istenmesi halinde, basvuru sahibine istenen belgenin
onayli bir kopyasi verilir. Elektronik ortamdaki bilgi veya belgeler, elektronik posta, veri
kopyalamaya yarayan diskler ve diger araçlarla verilebilir.
Bilgi veya belgenin niteligi geregi kopyasinin verilmesinin mümkün olmadigi veya kopya
çikarilmasinin aslina zarar verecegi hallerde, kurum ve kuru luslar basvuru sahibinin;
a) Yazili veya basili belgeler için, söz konusu belgenin aslini incelemesi ve not alabilmesini,
b) Ses kaydi seklindeki bilgi veya belgelerde bunlari dinleyebilmesini,
c) Görüntü kaydi seklindeki bilgi veya belgelerde bunlari izleyebilmesini,
saglarlar. Bu amaçla, erisimin nasil, ne zaman ve nerede saglanacagi ile gerekli görülen diger hususlar,
basvuru sahibine erisim süresi içinde bildirilir. Bu sekilde erisim saglanirken, bilgi veya belgenin
degistirilmesi, imhasi, çalinmasi veya diger riskler degerlendirilerek, basvuru sahibine en az bir
görevli nezaret eder ve gerekli diger tedbirler alinir.
Bilgi veya belgenin yukarida belirtilenlerden farkli bir sekilde elde edilmesi mümkün ise, belgeye
zarar vermemek sartiyla erisim saglanir.
Bilgi veya belgeye erisim süreleri
Madde 20- Kurum ve kuruluslar, basvuru üzerine istenen bilgi veya belgeye erisimi on bes is günü
içinde saglarlar.
Ancak istenen bilgi veya belgenin, basvurulan kurum ve kurulus içindeki baska bir birimden
saglanmasi; basvuru ile ilgili olarak bir baska kurum ve kurulusun görüsünün alinmasinin gerekmesi
veya basvuru içeriginin birden fazla kurum ve kurulusu ilgilendirmesi durumlarinda bilgi veya
belgeye erisim otuz is günü içinde saglanir. Bu durumda, sürenin uzatilmasi ve bunun gerekçesi
basvuru sahibine on bes is günlük sürenin bitiminden önce bildirilir.
Gizli bilgileri ayirarak bilgi veya belge verme
Madde 21- Istenen bilgi veya belgelerde, gizlilik dereceli veya açiklanmasi yasaklanan bilgiler ile
açiklanabilir nitelikte olanlar birlikte bulunuyor ve bunlar birbirlerinden ayrilabiliyorsa, söz konusu
bilgi veya belge, gizlilik dereceli veya açiklanmasi yasaklanan bilgiler çikarildiktan sonra basvuranin
bilgisine sunulur. Ayirma gerekçesi basvurana yazili olarak bildirilir.
Basvuru ücretleri
Madde 22- Kurum ve kuruluslar, erisimine olanak sagladiklari bilgi veya belgeler için basvuru
sahibinden, bilgi veya belgelere erisimin gerektirdigi inceleme, arastirma, kopyalama, postalama ve
diger maliyet unsurlari ile orantili ölçüde ücret tahsil edebilir. Kurum ve kuruluslar bu amaçla her yil
bütçe kanununda belirlenecek ilkelere göre bilgiye erisim ücret tarifesi belirler. Kurum ve kuruluslar
elektronik posta yoluyla erisimine olanak sagladiklari bilgi veya belgeler için de, erisimin gerektirdigi
inceleme, arastirma ve diger maliyet unsurlariyla orantili ölçüde ücret tahsil edebilir.
Kurum ve kuruluslar erisimini saglayacaklari bilgi veya belgelerin, erisim maliyeti tutari ve ödemenin
nereye yapilacagi hakkinda basvuru sahibini, basvuru tarihinden itibaren on bes gün içinde
bilgilendirir. Ancak, istenen bilgi veya belgenin, basvurulan kurum ve kurulus içindeki baska bir
birimden saglanmasi; basvuru ile ilgili olarak bir baska kurum ve kurulusun görüsünün alinmasinin
gerekmesi veya basvuru içeriginin birden fazla kurum ve kurulusu ilgilendirmesi durumunda, kurum
ve kuruluslar erisim maliyeti tutari ve ödemenin nereye yapilacagi hakkinda basvuru sahibini,
basvuru tarihinden itibaren otuz gün içinde bilgilendirir.
Bilgi veya belgelere erisim için gereken maliyet tutarinin kurum ve kurulus tarafindan basvuru
sahibine bildirilmesiyle, on bes veya otuz is günlük süreler kesilir. Basvuru sahibi, bildirimin yapildigi
tarihten itibaren on bes is günü içinde ödemeyi gerçeklestirdigini gösteren belgeyi sunmadigi
takdirde talebinden vazgeçmis sayilir.
Kamu kurum ve kuruluslarinin, erisimine olanak sagladiklari bilgi veya belgeler için basvuru
sahiplerinden talep edecekleri ücretler, ilgili kurum ve kurulus bütçesine gelir olarak kaydedilmek
üzere ilgili saymanliklara veya bu saymanliklar adina bankalar ve diger finans kurumlari veya PTT
subelerinde açilan hesaplara yatirilir. Kamu kurumu niteligindeki meslek kuruluslarinin, erisimine olanak sagladiklari bilgi veya belgeler
için basvuru sahiplerinden talep edecekleri ücretler, ilgili meslek kuruluslari adina açilan hesaba
yatirilir.
Kanunda istisna sayilan bilgi veya belgelere iliskin talepler
Madde 23- Kanunda bilgi edinme hakkinin istisnalari olarak düzenlenen konularda yapilan bilgi
edinme basvurulari reddedilir ve ret karari basvuru sahibine gerekçeli olarak bildirilir.
Itiraz usulü
Madde 24 - Bilgi edinme istemi Kanunun 16 ve 17 nci maddelerinde öngörülen sebeplerle
reddedilen basvuru sahibi, yargi yoluna basvurmadan önce kararin tebliginden itibaren on bes gün
içinde Bilgi Edinme Degerlendirme Kuruluna itiraz edebilir. Itiraz yazili olarak yapilir. Kurul, bu
konudaki kararini otuz is günü içinde verir.
20 nci maddede belirtilen süreler içinde, kurum ve kuruluslar tarafindan basvuru sahibine olumlu
veya olumsuz herhangi bir cevap verilmemesi halinde basvuru, 2577 sayili Idari Yargilama Usulü
Kanununun 10 uncu maddesi uyarinca altmis günün geçmesiyle reddedilmis sayilir.
Ikinci fikra geregince bilgi edinme istemi Kanunun 16 ve 17 nci maddelerinde öngörülen sebeplerle
reddedilmis sayilan basvuru sahibi, yargi yoluna basvurmadan önce dava açma süresinin basladigi
tarihten itibaren on bes gün içinde Kurula yazili olarak itiraz edebilir. Kurul, bu konudaki kararini
otuz is günü içinde verir.
Kurula itiraz, basvuru sahibinin idari yargiya basvurma süresini durdurur.
Kurul kararlari
Madde 25- Kurul; bilgi edinme basvurusuyla ilgili olarak yapilacak itirazlar üzerine, Kanunun 16 ve
17 nci maddelerinde öngörülen sebeplere dayanilarak verilen kararlari inceler ve karara baglar;
kurum ve kuruluslar için bilgi edinme hakkinin kullanilmasina iliskin olarak kararlar verir.
Kurul, bilgi edinme hakkinin kullanilmasina iliskin hususlari düzenlemeye yetkilidir.
Kurul tarafindan istenen bilgi veya belgeler
Madde 26– Bilgi edinme istemi Kanunun 16 ve 17 nci maddelerinde öngörülen sebeplerle
reddedilen basvuru sahiplerinin Kurula itirazi üzerine, Kurul basvurunun yapildigi kurum veya
kurulustan her türlü bilgi veya belgeyi isteyebilir. Kurum ve kuruluslar, Kurulun istedigi her türlü
bilgi veya belgeyi on bes is günü içinde vermekle yükümlüdür.
Itiraz üzerine Kurul ayrica, basvuru sahibi ile kurum veya kuruluslarin, itiraz konusuyla ilgili yazili
veya sifahi görüslerine basvurabilir, konuyla ilgili uzmanlarin görüsünü alabilir ve gerekli gördügü
diger incelemelerde bulunabilir.
Kurula gönderilen bilgi veya belgeler ile Kurul tarafindan edinilen görüs, degerlendirme ve
incelemelerden gizlilik derecesi bulunanlarin korunmasinda ve saklanmasinda gizlilik ilkesine uyulur.
Kurul baskan ve üyeleri ile bu bilgileri derleyen ve degerlendiren tüm personel gizlilik ilkesinin
gereklerine uymakla yükümlüdür. Bu yükümlülük, Kurul baskan ve üyeleri ile diger personelin
görevlerinden ayrilmalarindan sonra da devam eder.
BESINCI BÖLÜM
Bilgi Edinme Hakkinin Sinirlari
Devlet sirrina iliskin bilgi veya belgeler
Madde 27- Açiklanmasi halinde Devletin emniyetine, dis iliskilerine, milli savunmasina ve milli
güvenligine açikça zarar verecek ve niteligi itibariyla Devlet sirri olan gizlilik dereceli bilgi veya
belgeler, bilgi edinme hakki kapsami disindadir.
ülkenin ekonomik çikarlarina iliskin bilgi veya belgeler
Madde 28- Açiklanmasi ya da zamanindan önce açiklanmasi halinde, ülkenin ekonomik çikarlarina
zarar verecek veya haksiz rekabet ve kazanca sebep olacak bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakki
kapsami disindadir.
Istihbarata iliskin bilgi veya belgeler
Madde 29- Sivil ve askeri istihbarat birimlerinin görev ve faaliyetlerine iliskin bilgi veya belgeler,
bilgi edinme hakki kapsami disindadir.
Ancak, bu bilgi ve belgeler kisilerin çalisma hayatini ve meslek onurunu etkileyecek nitelikte ise,
istihbarata iliskin bilgi ve belgeler asagida belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde bilgi edinme
hakkina konu olurlar:
a) Bilgi edinme basvurulari bizzat ilgilisi veya konuya iliskin olarak düzenlenen özel vekaletname ile
yetkilendirilmis olmak kosulu ile vekili tarafindan yapilir.
b) Sivil ve askeri istihbarat birimlerinin görev ve faaliyetlerine iliskin bilgi veya belgelerden, sadece
kisilerin çalisma hayatini ve meslek onurunu etkileyici nitelikte olan ve ilgilisi hakkinda bir isleme
dayanak teskil etmek üzere islenmis veya degerlendirilmis bilgi veya belgeler bilgi edinme hakki
kapsaminda degerlendirilir.
c) Kurum veya kuruluslarin islemlerine dayanak teskil etmek üzere, istihbarat birimlerinden talep
edilen ve istihbarat birimlerince degerlendirilmek suretiyle kurum veya kuruluslarin istifadesine
sunulan istihbari bilgi veya belgelere iliskin bilgi edinme hakki kapsamindaki basvurular, söz konusu
arastirma veya sorusturmanin yapilmasini talep eden kurum veya kurulusun bilgi edinme birimine
yapilir ve basvuruya erisim bu kurum veya kurulusça saglanir.
Idari sorusturmaya iliskin bilgi veya belgeler
Madde 30- Kurum ve kurulusla rin yetkili birimlerince yürütülen idari sorusturmalarla ilgili olup,
açiklanmasi veya zamanindan önce açiklanmasi halinde;
a) Kisilerin özel hayatina açikça haksiz müdahale sonucunu doguracak,
b) Kisilerin veya sorusturmayi yürüten görevlilerin hayatini ya da güvenligini tehlikeye sokacak,
c) Sorusturmanin güvenligini tehlikeye düsürecek,
d) Gizli kalmasi gereken bilgi kaynaginin açiga çikmasina neden olacak veya sorusturma ile ilgili
benzeri bilgi ve bilgi kaynaklarinin temin edilmesini güçlestirecek,
bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakki kapsami disindadir. Adli sorusturma ve kovusturmaya iliskin bilgi veya belgeler
Madde 31- Açiklanmasi veya zamanindan önce açiklanmasi halinde;
a) Suç islenmesine yol açacak,
b) Suçlarin önlenmesi ve sorusturulmasi ya da suçlularin kanuni yollarla yakalanip kovusturulmasini
tehlikeye düsürecek,
c) Yargilama görevinin geregince yerine getirilmesini engelleyecek,
d) Hakkinda dava açilmis bir kisinin adil yargilanma hakkini ihlal edecek,
nitelikteki bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakki kapsami disindadir.
1412 sayili Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu, 1086 sayili Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu, 2577
sayili Idari Yargilama Usulü Kanunu ve diger özel kanun hükümleri saklidir.
özel hayatin gizliligi
Madde 32- Kisinin izin verdigi haller sakli kalmak üzere, özel hayatin gizliligi kapsaminda,
açiklanmasi halinde kisinin saglik bilgileri ile özel ve aile hayatina, seref ve haysiyetine, mesleki ve
ekonomik degerlerine haksiz müdahale olusturacak bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakki kapsami
disindadir.
Kamu yararinin gerektirdigi hallerde, kurum ve kuruluslarin kayitlarinda bulunan kisisel bilgi veya
belgeler, kurum ve kuruluslar tarafindan, ilgili kisiye en az yedi gün önceden haber verilerek yazili
rizasi alinmak kosuluyla açiklanabilir.
Haberlesmenin gizliligi
Madde 33- Haberlesmenin gizliligi esasini ihlal edecek bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakki
kapsami disindadir.
Ticari sir
Madde 34- Kanunlarda ticari sir olarak nitelenen bilgi veya belgeler ile, kurum ve kuruluslar
tarafindan gerçek veya tüzel kisilerden gizli kalmasi kaydiyla saglanan ticari ve mali bilgiler, bilgi
edinme hakki kapsami disindadir.
Fikir ve sanat eserleri
Madde 35- Fikir ve sanat eserlerine iliskin olarak yapilacak bilgi edinme basvurulari hakkinda ilgili
kanun hükümleri uygulanir.
Kurum içi düzenlemeler
Madde 36- Kurum ve kuruluslarin, kamuoyunu ilgilendirmeyen ve sadece kendi personeli ile kurum
içi uygulamalarina iliskin düzenlemeler hakkindaki bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkinin kapsami
disindadir. Ancak, söz konusu düzenlemeden etkilenen kurum çalisanlarinin bilgi edinme haklari
saklidir.
Kurum içi görüs, bilgi notu ve tavsiyeler
Madde 37- Kurum ve kuruluslarin faaliyetlerini yürütmek üzere, elde ettikleri görüs, bilgi notu,
teklif ve tavsiye niteligindeki bilgi veya belgeler, kurum ve kurulus tarafindan aksi
kararlastirilmadikça bilgi edinme hakki kapsamindadir.
Bilimsel, kültürel, istatistik, teknik, tibbi, mali, hukuki ve benzeri uzmanlik alanlarinda yasal olarak
görüs verme yükümlülügü bulunan kisi, birim ya da kurumlarin görüsleri, kurum ve kuruluslarin
alacaklari kararlara esas teskil etmesi kaydiyla bilgi edinme istemlerine açiktir.
Tavsiye ve mütalaa talepleri
Madde 38- Tavsiye ve mütalaa taleplerine iliskin basvurular bilgi edinme hakki kapsami disindadir.
Gizliligi kaldirilan bilgi veya belgeler
Madde 39- Ilgili mevzuat uyarinca gizliligi kaldirilmis bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkinin
sinirlari olarak Kanunda düzenlenen diger istisnalar kapsamina girmedigi takdirde bilgi edinme
basvurularina açik hale gelir.
ALTINCI BÖLÜM
çesitli ve Son Hükümler
Arsiv malzemesi ve arsivlik malzemeler
Madde 40– Basvuru sahiplerinin; Devlet Arsivleri Genel Müdürlügü veya arastirma hizmeti veren
diger arsivlerde mevcut arsiv malzemesi ve arsivlik malzemeden yararlanma sartlari, yükümlülükleri
ve arsiv malzemesinin örneklerinin verilmesi hususunda, 31/1/2002 tarihli ve 2002/3681 sayili
Bakanlar Kurulu Karari ile tespit edilen hükümler, süre hariç olmak üzere uygulanir.
Yargi denetimi disinda kalan islemler
Madde 41– Yargi denetimi disinda kalan idari islemlerden kisinin çalisma hayatini ve mesleki
onurunu etkileyecek nitelikte olanlar, bilgi edinme hakki kapsamina dahildir. Ancak bu sekilde
saglanan bilgi edinme hakki, islemin yargi denetimine açilmasi sonucunu dogurmaz.
Denetim ve ceza hükümleri
Madde 42- Bilgi edinme hakkinin kullanimi kapsamindaki basvurulara iliskin uygulamalar, kurum ve
kurulus yöneticilerince mevzuat dahilinde denetlenir.
Kanunun ve bu Yönetmeligin uygulanmasinda ihmali, kusuru veya kasti bulunan memurlar ve diger
kamu görevlileri hakkinda, isledikleri fiillerin genel hükümler çerçevesinde ceza kovusturmasi
gerektirmesi hususu sakli kalmak kaydiyla, tabi olduklari mevzuatta yer alan disiplin cezalari
uygulanir.
Kanunda ve bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde erisilen bilgi ve belgeler ticari
amaçla çogaltilamaz, kullanilamaz, erisimi saglayan kurum ve kurulustan izin alinmaksizin
yayinlanamaz. Bu madde hükmüne aykiri olarak erisilen bilgi veya belgeleri ticari amaçla
çogaltanlar, kullananlar veya yayinlayanlar hakkinda kanunlarin cezai ve hukuki sorumluluga iliskin
hükümleri uygulanir.
Egitim
Madde 43– Kurum ve kuruluslar, Kanunun ve bu Yönetmeligin uygulanmasi konusunda personeline
gerekli egitimi saglar ve bu amaçla egitim programlari düzenler.
Rapor düzenlenmesi
Madde 44- Kurum ve kuruluslar, bir önceki yila ait olmak üzere;
a) Kendilerine yapilan bilgi edinme basvurularinin sayisini,
b) Olumlu cevaplanarak bilgi veya belgelere erisim saglanan basvuru sayisini,
c) Reddedilen basvuru sayisi ve bunlarin dagilimini gösterir istatistik bilgileri,
d) Gizli ya da sir niteligindeki bilgiler çikarilarak ya da bu nitelikteki bilgiler ayrilarak bilgi veya
belgelere erisim saglanan basvuru sayisini,
e) Basvurunun reddedilmesi üzerine itiraz edilen basvuru sayisi ile bunlarin sonuçlarini,
gösterir bir rapor hazirlayarak, bu raporlari her yil Subat ayinin sonuna kadar Bilgi Edinme
Degerlendirme Kuruluna gönderirler. Bu raporlar, bilgi edinme birimlerinin koordinasyonunda
hazirlanir. Bagli, ilgili ve iliskili kamu kurum ve kuruluslari raporlarini bagli, ilgili ya da iliskili
olduklari bakanlik vasitasiyla iletirler. Kurul, hazirlayacagi genel raporu, söz konusu kurum ve
kuruluslarin raporlari ile birlikte her yil Nisan ayinin sonuna kadar Türkiye Büyük Millet Meclisine
gönderir. Bu raporlar takip eden iki ay içinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Baskanliginca kamuoyuna
açiklanir.
Geçici Madde 1- Kurum ve kuruluslarda bir ay içinde 8 inci madde hükümlerine uygun olarak bilgi
edinme birimleri olusturulur.
Geçici Madde 2- Kurum ve kuruluslar, bu Yönetmeligin yayimi tarihinden itibaren üç ay içinde 6 nci
maddede belirtilen kurum dosya planlarini, bilgi edinme hakkinin kullanimini kolaylastiracak sekilde
hazirlar ve bilgi iletisim teknolojilerini kullanmak suretiyle kamuoyunun bilgisine sunarlar.
Geçici Madde 3- Kurum ve kuruluslarin belge kayit, dosyalama ve arsiv düzeninde ihtiyaç duyulan
mevzuat degisiklikleri ve diger düzenleyici islemler alti ay içinde yapilir.
Geçici Madde 4- Kurumsal internet sayfasi bulunmayan kurum ve kuruluslar iki ay içinde internet
sayfalarini olustururlar.
Geçici Madde 5- Kurum ve kuruluslarin bilgi edinme birimleri iki ay içinde elektronik posta yoluyla
basvuru kabul edecek elektronik posta adreslerini olusturarak internet sayfalarindan kamuoyunun
bilgisine sunarlar.
Geçici Madde 6- 22 nci maddenin birinci fikrasinda belirtilen basvuru ücretlerine iliskin ilkeler
belirleninceye kadar, 2004 yili için uygulanmak üzere kurum ve kuruluslar tarafindan tespit edilecek
tarifelere göre ücret tahsil edilebilir. Ancak erisimine olanak saglanan bilgi veya belgelerin ilk on
sayfalarinin kopyalari için, postalama maliyeti dahil herhangi bir ücret alinmaz.
Yürürlük
Madde 45- Bu Yönetmelik 24/4/2004 tarihinden geçerli olmak üzere yayimi tarihinde yürürlüge
girer.
Yürütme
Madde 46- Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.